Praktijknieuws – Huisartsenpraktijk Oude Tonge – Oude Tonge
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Oude Tonge
West Achterweg 10 3255AZ
Oude Tonge

Praktijknieuws

NIEUWS Februari 2024

WERKZAAMHEDEN

Op 22,23 en 24 februari zijn er werkzaamheden bij de ingang van de praktijk. Dit als voorbereiding op de komst van de nieuwe medicatie afhaal automaat. Op deze dagen is het NIET mogelijk om uw medicatie uit de afhaalkluis te halen. Houdt u hier rekening mee? Daarnaast kan het zijn dat de ingang van de praktijk op deze dagen gedurende enige tijd moeilijk of niet bereikbaar is. We zullen dan met pijlen aangeven waar u de praktijk wel binnen kunt komen. Excuus voor het ongemak en dank voor uw medewerking!

NIEUWSBRIEF

Hieronder kunt u alle informatie vinden in een algemene nieuwsbrief. Onder andere over apotheek, bezorging, baxterrollen en het afscheid van dokter Gloudemans!

Nieuwbrief februari 2024

TEAM

Patricia van der Laan is sindskort gestart als doktersassistente in de ochtenden.

Zoals ook in de Nieuwsbrief vermeld: dokter Gloudemans gaat vanaf april 2024 stoppen als huisarts in Oude Tonge. Er staat alvast een brievenbus/vaas in de praktijk waarin u een boodschap of brief achter kunt laten.

MELDEN VOOR SPREEKUUR
U hoeft zich niet meer te melden aan de balie als u een afspraak heeft op het spreekuur. U kunt direct plaatsnemen in de wachtkamer. LET WEL OP: voor alle POH’s en psychologen en bloedafname moet u naar de dependance aan de Nieuwstraat 14

FACEBOOK
Sinds kort hebben we als praktijk een Facebook pagina. Hier zullen we allerlei nieuws, tips en weetjes op plaatsen.

Link: https://www.facebook.com/profile.php?id=61554510230853

 


 

COVID VACCINATIE NAJAAR 2023

De COVID vaccinaties worden door de GGD verzocht. Meer informatie kunt u vinden op:

https://mijnvraagovercorona.nl/nl/vaccineren/najaarsronde-coronaprik


AFHAALKLUIS

We zijn trots om te kunnen melden dat er een nieuwe kluis in aantocht is. We hopen de kluis in het eerste kwartaal van 2024 in gebruik te kunnen nemen. Hier volgt tzt uiteraard meer informatie over.

Tot die tijd moeten we het nog doen met de oude kluis, die helaas wel wat mankementen vertoont, die ook niet goed meer te verhelpen zijn. Vakje 5 blijft vaak openstaan, probeer deze dicht te drukken mocht de kluis het niet doen. Wacht vervolgens 1 minuut en voer de code opnieuw in.

Het zekere voor het onzekere: haal noodzakelijke medicatie af aan de balie (bijvoorbeeld voor het weekend). Dat voorkomt problemen als de kluis niet naar behoren functioneert.


SPOED GEVAL OF NIET?

 


RESPECTVOLLE OMGANG

Bekijk onze huisregels eens via het wachtkamer scherm of op onze website:

U bent van harte welkom in onze praktijk. Om goede zorg te kunnen bieden, zijn er huisregels opgesteld waar onze medewerkers en patiënten zich aan dienen te houden. Door binnengaan van de praktijk of het opnemen van contact gaat u akkoord met deze huisregels. Samen werken we aan een prettig contact en duidelijke afspraken!

Medewerkers en patiënten behandelen elkaar beleefd en met respect en mogen elkaar hierop aanspreken.

Medewerkers gaan vertrouwelijk om met de gegevens van patiënten (zie het privacy reglement op onze website).

Geef elkaar de gepaste ruimte i.v.m. privacy.

Medewerkers dulden geen enkele vorm van agressief gedrag. Indien dit toch voorkomt wordt u verzocht per direct het pand te verlaten. Indien nodig schakelen wij de politie in.

Geen ongewenste intimiteiten. Wij accepteren geen opmerkingen, grappen, gebaren, aanrakingen of elk ander gedrag waardoor een ander zich ongemakkelijk of bedreigd kan voelen.

Het gebruik van een mobiele telefoon is toegestaan, maar mag geen overlast veroorzaken.

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. Hier kunt u dan een melding van maken. Dit kan rechtstreeks bij een medewerker, maar ook bij de huisarts of door het invullen van het klachtenformulier op de website. Er treedt een klachtenprocedure in werking, waarover u als patiënt geïnformeerd wordt. Informatie over onze klachtenprocedure kunt u terugvinden op onze website

 

Wij hebben helaas ook in onze praktijk te maken met patiënten die doordat er drukte is aan telefoon, doordat er medicatie niet verkrijgbaar is, door een mening over de houding van onze medewerkers, het nodig achten te dreigen met geweld, verbaal of lichamelijk agressief zijn naar ons personeel. Aan die patiënten vragen wij even na te denken of dit het nu echt waard is om zo te reageren…zie onderstaand nieuwsartikel (en dan vooral de laatste alinea over leegloop in de zorg).

https://nos.nl/artikel/2452748-artsen-steeds-vaker-bedreigd-of-geintimideerd-het-stopt-niet-meer


VITAMINE D NIET MEER VERGOED

Vanaf 1 januari 2023 moet u zelf betalen voor vitamine D. De sterkte die u gebruikt, wordt namelijk per 1 januari 2023 niet langer vergoed. Dit is een besluit van de Rijksoverheid. De Rijksoverheid wil daarmee geld besparen. De Rijksoverheid vindt namelijk dat mensen vitamine D zelf kunnen betalen.

Het is voor uw gezondheid van belang om uw vitamine D gewoon te blijven slikken. Aan de werking van vitamine D verandert namelijk niets. Blijf daarom de voorgeschreven hoeveelheid gebruiken. Uw apotheekhoudend huisarts neemt de vitamine D op in uw medicijnoverzicht.

Om welke vitamine D gaat het?
Het gaat om:
1. medicijnen met alleen vitamine D: colecalciferol en calcifediol.
2. medicijnen met een combinatie van colecalciferol en calcium (kalk) of
alendroninezuur.

Heeft u vragen over vitamine D? Stel ze aan uw apotheekhoudend huisarts.