Praktijknieuws – Huisartsenpraktijk Oude Tonge – Oude Tonge

Praktijknieuws

NIEUWS OKTOBER 2022

GRIEPVACCINATIES

Binnenkort vallen voor de risico groepen de uitnodigingen voor de griep en pneumokokkenvaccinaties weer op de mat. U zult merken dat de uitnodigingen er dit jaar wat anders uit zien dan u wellicht gewend bent.

De datum waarop er geprikt gaat worden is dinsdag 15 november 2022 tussen 13 en 18 uur in de dependance aan de Nieuwstraat 14. Zet de datum alvast in uw agenda.

Mocht u verhinderd zijn? Lees dan goed in de brief wat u moet doen om een andere afspraak te maken.

Mocht u meer informatie willen, kijk op:

VACATURES

Vacature doktersassistente (maandag en vrijdag)

Ben jij een gediplomeerd doktersassistente met werkervaring in de dag praktijk? Dan zoeken we jou! De werkzaamheden bestaan onder andere uit de telefoon beantwoorden, het te woord staan en ontvangen van patiënten aan de balie, zelfstandig spreekuur doen en administratieve taken.

BlOEDPRIKKEN VIA ONZE PRAKTIJK

Patiënten die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis, De Friesland, Interpolis, FBTO en Pro Life en via onze praktijk bloedprikken, zullen vanaf mei een rekening van Infomedics krijgen. Wanneer de nota’s verstuurd worden, zullen deze begeleid worden van een brief met uitleg over hoe u de kosten kan declareren bij de zorgverzekeraar.

VACCINATIE TEGEN CORONA/BOOSTERPRIKKEN

We krijgen nog regelmatig vragen binnen of wij nog corona vaccinaties kunnen geven. Wij zijn hier als huisartsen dit najaar niet bij betrokken. U mag wel naar ons bellen als u niet mobiel thuiswonend bent en thuis een prik moet krijgen.

AFHAALKLUIS

We hebben een kluis om medicatie af te halen. Helaas hebben we te maken met storingen, ook in avonden en weekenden. Er bestaat helaas geen storingsdienst om problemen meteen te verhelpen.

Het zekere voor het onzekere: haal noodzakelijke medicatie af aan de balie (bijvoorbeeld voor het weekend). Dat voorkomt problemen als de kluis niet naar behoren functioneert.

ONS TEAM

Martine, onze doktersassistente zal ons, na vele jaren trouwe dienst, gaan verlaten om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Zij zal per 1 november niet meer werkzaam zijn. Op de praktijk kunt u aan de balie nog een wens voor haar achterlaten.